Bun venit pe noul site oneshop4u.ro. Site-ul vizează shopping-ul online şi tot ce ţine de magazinele de pe Internet. În ciuda faptului că shopping-ul online a devenit foarte popular în ultimul deceniu, această metodă de a face cumpărături are o istorie foarte bogată, care datează încă din 1979, atunci când cumpărăturile prin teletext au fost introduse.

Anii 90 şi explozia shopping-ului online

Două companii majore care au contribuit la popularizarea shopping-ului online sunt Amazon şi eBay. Acestea sunt încă în business, şi sunt considerate a fi două dintre cele mai mari platforme pentru cumpărături. Mai mult, fondatorul companiei Amazon este cel mai bogat om din Statele Unite. Odată cu înfiinţarea companiei PayPal şi creşterea acesteia în popularitate, procesul de a face cumpărături online a devenit din ce în ce mai accesibil. PayPal facilitează tranzacţiile mult mai uşor, astfel consumatorii pot să plătească pentru produsele cumpărate de pe diverse site-uri fără să-şi folosească direct conturile bancare.

Primul magazin exclusiv online a apărut în 1999, sub numele de Zappos. Acesta oferea spre vânzare articole vestimentare şi încălţăminte. La 10 ani după înfiinţare, în 2009, Zappos urma să fie cumpărat de Amazon pentru 1.2 miliarde de dolari. Industria shopping-ului online avea un statut impresionant încă din 2003, atunci când s-a anunţat că suma cheltuită pentru cumpărăturile online a atins 50 de miliarde de dolari. În acelaşi an, Amazon anunţa că profitul său anual este de $35.5 milioane.

Pe măsură ce Internetul a devenit mai accesibil şi numărul utilizatorilor a crescut, şi industria de retail online a crescut. Mai mult, odată cu dezvoltarea platformelor online, magazinele au început să vândă nu doar produse fizice, ci şi produse precum muzică, filme şi jocuri. Spre exemplu, magazine specializate, precum iTunes, au început să ofere consumatorilor posibilitatea să cumpere melodii în format electronic. O statistică din 2014, arăta că 78% din populaţia Statelor Unite cu vărsta peste 15 ani (adică 198 de milioane) a cumpărat un produs de pe Internet, doar în primul trimestru al anului.

Un factor important care trebuie luat în considerare când vine vorba de viitorul shopping-ului online este cryptomoneda. Multe platforme au început să se adapteze noilor schimbări, acceptând cryptomonedele ca metodă de plată – cryptomonede precum bitcoin sau ethereum. Shopping-ul online are dezavantajele sale, precum costurile pentru transport şi siguranţa magazinelor, în schimb această industrie continuă să crească. În cele din urmă, confortul şi diversele avantaje oferite de magazinele online depăşesc numărul dezavantajelor.